Raja Pondan II - Blogger Malaysia In Crisis

- Beranikah Majlis Agama Islam, Persatuan Ulamak & Mufti menegur dan mengkritik sifat ini demi menjaga nama baik Islam dan tidak malukah merekah berketuakan Ketua Agama Islam yang melakukan segala maksiat dan mereka menjunjung duli dan perkenan dalam segala urusan berkaitan Islam di bumi Malaysia.

 - Apalah nasib apabila manusia seperti ini diangkat sebagai Ketua Agama Islam atau suatu hari nanti bakal menjadi Yang Dipertuan Agong. Kita akan mendaulatkan mereka dengan sembah takzim dan puji pujian yang melangit tetapi mereka inilah memiliki sifat jijik yang kita tidak ketahui kecuali kebenaran terus dipaparkan demi memastikan mereka berubah atau rakyat akan mengubah segalanya.

 - Seharusnya seorang raja itu bersifat dengan sifat-sifat yang mulia di sisi agama dan bangsanya bukan sebaliknya. Adakah salah jika rakyat bersura menentang sifat keji mereka dan ini tidak bermaksud Malaysia kearah republik. Kita tidak harus terus menjadi hamba sistem diraja kerana kita berhak bersuara.

 - Seorang raja yang bersifat mulia harus dipatuhi dan raja yang menzalimi dan mengkhianati kepercayaan rakyat dan agamanya tidak harus dibiarkan kerana mereka manusia yang bertopeng dihadapan rakyatnya.

 - Lihatlah kebenaran yang pahit untuk ditelan tetapi inilah mereka dibelakang rakyat yang sentiasa mendoakan dan menjunjung mereka sebagai seorang raja.

 Sumber: Malaysia Crisis
Masukkan emel anda disini untuk melanggan terus posting terbaru kami ke emel anda:


Ditaja oleh FeedBurner

2 comments: