#GOSIP :Raja Ema serik berumah tangga?

DUA kali gagal berumah tangga, membuatkan penyanyi, pelakon terkenal pada era 1980-an, Raja Ema Raja Ibrahim atau lebih dikenali dengan panggilan Raja Ema, 45, enggan lagi memikirkan soal berteman hidup.

Bukannya serik untuk berkahwin, jauh sekali menutup pintu hati kepada kaum Adam, buat masa ini, Raja Ema lebih selesa hidup solo meskipun keinginan untuk berumah tangga masih ada dalam hatinya.

"Bagi saya bukan senang untuk mencari pasangan yang benar-benar ikhlas dan jujur dalam setiap hubungan yang terjalin.

"Tapi yang  boleh saya katakan, buat masa ini saya lebih selesa bersama anak-anak yang sentiasa berada di sisi memberi semangat untuk saya terus mengorak langkah sehingga ke hari ini.

"Saya sudah mengenali pahit manis berumah tangga, soal perkahwinan bukanlah faktor utama saya buat masa ini, jika tiada pun dia bukan masalah yang besar bagi saya," kata yang memiliki dua anak lelaki, Putera Amar, 19, dan Putera Alqasha, 17, hasil perkahwinan bersama penyanyi Sheqal.

Raja Ema berkata, dalam usia yang semakin meningkat, perkahwinan bukan lagi menjadi keutamaan. Malah gelaran ibu tunggal juga tidak pernah memberi bebanan buatnya.

"Saya bahagia dengan kehidupan sekarang. Tetapi jika ada jodoh, saya tak akan tolak," katanya.

Rahsia awet muda

Meskipun usianya hampir mencecah separuh abad, namun penyanyi yang pernah popular dengan lagu Jejaka Idaman dan Angan-Angan ini masih kelihatan awet muda.

Tidak berselindung, Raja Ema mengakui dia menjalani rawatan kosmetik ‘thread lift’ bagi mengekalkan kecantikan dan awet muda.

Menurutnya, rawatan 'thread lift' mampu menegangkan kulit wajah tanpa sebarang kemudaratan.

"Dalam usia saya yang semakin meningkat ini, penampilan perlu dijaga, bila memasuki peringkat umur macam saya ini, kulit-kulit memang tidak tegang macam zaman muda dahulu.

"Atas sebab itu, saya mengambil keputusan untuk menjalani rawatan tersebut, tujuan sebenar saya membuat rawatan ini bukan untuk mengubah bentuk muka sebaliknya menjaganya agar ianya kelihatan lebih baik.

"Rawatan ini, tidak melakukan sebarang pembedahan cuma ianya adalah prosedur yang normal dan tiada sebarang penggunaan botoks dan sebagainya," katanya.

Tambahnya, bukan menjadi halangan bagi seseorang untuk menjaga penampilan dengan lebih baik, tapi perlu mengikut cara yang betul.

Kembali dengan Warna Hatiku
Raja Ema bersama albumnya.

Akui rindu untuk kembali menyanyi, Raja Ema akhirnya kembali dengan single terbaharu, Warna Hatiku setelah 24 tahun menyepi tanpa sebarang album. Lagu duetnya bersama RJ yang popular dengan lagu, Teman Pengganti bersama Black itu turut mendapat sambutan baik oleh peminat muzik dan sering diputarkan radio tempatan.

"Alhamdulillah, kini saya telah mengeluarkan sebuah single terbaru setelah sekian lama saya tidak muncul mewarnai seni hiburan.

"Saya berasa bersyukur apabila hasrat untuk kembali dalam dunia seni akhirnya tercapai menerusi single Warna Hatiku yang akan dimuatkan dalam album Pertemuan Seribu Kenangan.

"Pada awalnya, saya ingin menjadikan bidang lakonan dan nyanyian ini sebagai kerja sambilan, namun atas dorongan semua pihak membuatkan saya lebih bersemangat untuk meneruskan karier ini," katanya yang kali terakhir tampil dengan lagu, Tidakkah Aku Menyintaimu pada 1989.

Mengulas lanjut mengenai lagu tersebut, Raja Ema berkata, lirik lagu itu digarap mengikut kesesuaian muzik dan selera pendengar masa kini.

"Kali ini saya ingin memberi kelainan tersendiri dengan alunan rentak rap bersama RJ. Namun rentaknya masih dikekalkan mengikut kesesuaian vokal saya.

"Untuk album penuh, saya masih mengekalkan lagu yang lama seperti Jejaka Idaman, Pertemuan Ini, Kekasih Sepi, Angan-angan, Sebuah Catatan Remaja dan Mentari Korea," katanya yang selesa berkolaborasi dengan RJ.
Raja Ema dan RJ.

Kembali aktif dalam bidang seni, aktres yang pernah membintangi filem Sayang, Mawar Merah, Boss, Queen Control dan Cikgu Romantik ini meluahkan rasa syukur kerana ia mendapat sambutan positif daripada peminatnya.

"Saya rasa gembira walaupun dah berpuluh tahun saya tidak muncul di kaca televisyen, namun lakonan saya masih diterima orang ramai.

"Saya juga bersyukur anak-anak dan keluarga tidak pernah menghalang saya meneruskan karier ini, malah mereka juga menjadi penguat semangat untuk saya hingga ke hari ini," katanya yang semakin banyak menerima tawaran lakonan.[SH]

Masukkan emel anda disini untuk melanggan terus posting terbaru kami ke emel anda:


Ditaja oleh FeedBurner

0 comments: