#BOLASEPAK~Kekalahan memalukan mendapat sindiran netizen kepada Harimau Malaya

MEDIA sosial di Malaysia dipenuhi dengan sindiran daripada netizen berikutan kekalahan Harimau Malaya Malaysia 10-0 ketika menentang Emiriah Arab Bersatu (UAE) pada aksi ketiga pusingan kelayakan Piala Asia 2019 di Stadium Mohammed Bin Zayed, Abu Dhabi, malam tadi.

Tinjauan mendapati rata-rata pelayar mengutuk mutu permainan dan kejurulatihan skuad kebangasaan.

Muhd Safaruddin berkata, kalau aku jadi jurulatih aku ambil budak sekolah rendah jenis baru nk main. Ini tak, latihan 24/7, gaji puluh-puluh ribu main macam budak tabika kemas lari dalam guni.

"Pertama kali dalam sejarah bola sepak penjaga gol tukar sampai 3 kali, ok la tu dapat 10. Sebelum ini cuma dapat 6 macam-macam alasan, sekarang saya rasa 10 biji tu dah cukup bukti...kalau saya jurulatih pun tak tahu nak bagi apa lagi alasan....kalau nak salahkan cuaca, Singapura, Thailand dengan Indonesia pun kalau ke tempat lain tak la seteruk ni," tulis Jeff Audrey

Aqem Sperow pula menulis: “Salam 10-0. Macam main kat padang sekolah. Layan kartun lagi bagus.

Malah ada netizen secara sinis turut mengaitkan isu derma RM2.6 bilion dengan kekalahan memalukan tersebut.

"Bangga jadi rakyat Malaysia, kini Malaysia terkenal dengan dermanya. RM2.6 bilion untuk 10 gol," tulis Rohaidi Si Tupai

Azhar Hassan-Full pula menulis, kalau tengok rekod dalam tahun ni Malaysia asyik kena belasah je dengan negara Timur Tengah. Adakah kerana membalas budi atas derma RM2.6 bilion yang datangnya dari Timur Tengah juga?

Sementara itu, Dhom Isra pula berkata, Harimau Malaya dah jadi kucing garang..sedih bos..atau adakah disebabkan nak jaga hati penderma tuan Sheikh Arab tu?

Kekalahan tersebut menyaksikan Malaysia yang berada pada ranking ke-168 dunia, kekal menghuni tangga tercorot Kumpulan A selepas kalah 6-0 kepada Palestin dan seri tanpa jaringan menentang Timor Leste pada dua aksi terdahulu.

UAE nyata mendominasi perlawanan pada babak pertama menerusi ledakan tujuh gol. Kedudukan 7-0 itu kekal sehingga berakhirnya babak pertama.

‎Sementara itu, Malaysia dijadualkan menentang Arab Saudi pada aksi ke-4 kumpulan A di Stadium Shah Alam pada 8 September ini.[SH]

Masukkan emel anda disini untuk melanggan terus posting terbaru kami ke emel anda:


Ditaja oleh FeedBurner

0 comments: