#SENSASI~SIRUL PERAS UGUT AU$17 JUTA (RM51 JUTA) UNTUK SARA ANAK DAN DIRINYA DI AUSTRALIA?

Kemungkinan sebahagian daripadanya telahpun dibayar. Jika tidak, mana mungkin dia mampu mengekalkan khidmat seorang peguam cara, peguambela dan konsultan migrasi - sekurang-kurangnya sehingga bulan lepas?
.
Banduan hukuman mati ini juga telah menggaji seorang kerani Australia yang berpangkalan di Malaysia, yang mengendalikan kewangannya dan perbelanjaan anaknya yang juga berada di Australia.
.
Menurut The Sydney Morning Herald edisi 21 Februari 2016, beberapa hari sebelum dia ditahan pihak berkuasa Australia, Sirul Azhar Umar telah menghantar SMS berbaur peras-ugut kepada kerajaan Malaysia melalui seorang perantaraan yang dikaitkan dengan seorang pegawai berjawatan tinggi di Malaysia.
.
SMS berbunyi: Salam Bos. Saya dalam kesempitan di sini. Saya perlukan AU$2 juta (RM6 juta) untuk jaminan anak saya. Saya perlukan AU$15 juta (RM45 juta) dan saya tidak akan kembali ke Malaysia, saya tidak akan menjatuhkan Perdana Menteri.
Artikel lengkap serta klip video dapat diakses di The Sydney Morning Herald:
.KLIK DISINI


Masukkan emel anda disini untuk melanggan terus posting terbaru kami ke emel anda:


Ditaja oleh FeedBurner

0 comments: