#SUBHANALLAH ~ Garisan Yang Memisahkan Siang Dan Malam Yang Berjaya Dirakam NASA

Pihak Aeronautik dan Angkasa Kebangsaan (NASA) telah berjaya merakam gambar yang cukup mengagumkan, iaitu garisan lembut yang memisahkan siang dan malam.


Gambar tersebut diambil oleh beberapa satelitnya yang berada tepat di atas Benua Afrika di bahagian utara dan juga di Eropah. Nampak lampu-lampu masih menyala di bahagian Bumi yang masih gelap.


Pada bahagian atas Eropah Barat, boleh dilihat Kepulauan British dan Ireland, manakala di bahagian bawah pula merupakan Morocco yang terletak di benua Afrika. nampak morocco.

Setelah pelbagai usaha dilakukan oleh para saintis dengan menggunakan satelit dan komputer dua tahun yang lalu, mereka berjaya mendapatkan gambar yang menunjukkan kawasan antara siang dan malam di bumi.

Gambar ini pula memberikan gambaran yang menakjubkan tentang fenomena “bercampurnya” antara siang dan malam. Ada benang yang sangat tipis yang memisahkan malam dan siang di sempadan antara keduanya.


Perhatikan gambar di atas yang mengkagumkan ini yang memperlihatkan malam dan siang sekaligus.

Gambar tersebut diambil ketika waktu fajar. Mereka menjumpai ada garis lembut yang memisahkan antara siang dan malam tersebut. Kenyataan ini telah disebutkan dalam Al Quran sejak 14 abad yang lalu.

credit

Masukkan emel anda disini untuk melanggan terus posting terbaru kami ke emel anda:


Ditaja oleh FeedBurner

0 comments: